رادیو پویا

-
تازه های رادیو
-
راهنمای رادیو
-
بایگانی رادیو

بایگانی رادیو پویا

-
برنامه همراهان
-
معرفی همراهان

در قلمرو سیاست و فرهنگ با دکتر مسعود نقره کار :نگاهی بر اپوزیسیون در سالگر انقلاب و فاجعه قتل های ناموسی

یکبار دیگر با برنامه در “قلمرو سیاست و فرهنگ با دکتر مسعود نقره کار” پای گفتار او می نشینیم تا مسائل روز را از دریچه چشمان تیز بین دکتر نقره کار مورد بررسی قرار بدهیم .

مسعود نقره کار اینبار ابتدا به مسئله سالگرد انقلاب 57 و کنش و واکنش اپوزیسیون در این ایام پرداخته و با نگاهی نقد آمیز برخورد های غلط پاره ای از اپوزیسیون را بررسی کرده است

این روزهااتفاق وحشتناکی که در اهواز رخ داده و طی آن مردی همسر 17 ساله اش  “مونا حیدری” را سرمی برد وقمه در دست با لبخندی کریه سر بریده را با افتخار در خیابانهای شهر میگرداند!

مونا که با وعده زندگی امن در کنار خانواده از ترکیه  به اهواز باز گشته بود در چنگال یک خانواده بی فرهنگ متعصب  با بی رحمی به قتل می رسد.

در این جنایت هولناک برادر همسرش پاهای مونا را می‌گیرد و سجاد، شوهر او با قمه سر مونا را از بدنش جدا می‌کند. قاتل سپس سر بریده شده ی این زن جوان را در معابر عمومی و مقابل چشمان رهگذران در میدان کسایی اهوازمی چرخاند.

در بخش دوم  این گفتگودکتر نقره کار با نگاهی هوشمندانه از منظر جامعه شناسی و روان شناسی به قتل های ناموسی می پردازد



 

 

 

 

 

 

 

به مناسیت چهلمین روز قتل رومینا اشرفی که بدست پدرش گردن زده شد ویدئوی زیر دوسال پیش براساس نوشته دکتر مسعود نقره کار با روایت هنرمندانه آنا بیات و نقش آفرینی بی بدیل ناصر رحمانی نژاد در استودیوی رادیو پویا تهیه و تنظیم شد امروز با مطرح شدن خبر قتل مونا حیدری تماشای این فیلم کوتاه دردناک را که حکایت از نقش دین در این کشتار هاست توصیه می کنیم




تلفن های رادیو پویا

تلفن رایگان از آمریکا و کانادا:

866-938-2788

تلفن بین المللی:

001-925-322-5499

-
اخبار دویچه وله
-
پیوندها

کمک مالی

رادیو پویا سازمانی غیر انتفاعی است و هزینه هایش توسط گردانندگانش و کمک مالی شنوندگانش تامین میگردد. این سازمان در آمریکا به ثبت رسیده است و کمک مالی شما از معافیت مالیاتی در آمریکا برخوردار است.

حمایت از برنامه شهر نوش پارسی پور

دانلود اپلیکیشن موبایل