رادیو پویا

-
تازه های رادیو
-
راهنمای رادیو
-
بایگانی رادیو

بایگانی رادیو پویا

-
برنامه همراهان
-
معرفی همراهان

گفتگو با ناصر مهاجر پیرامون رشد پوپولیسم در جهان




ناصر مهاجر نويسنده و پژوهشگر تاريخ معاصر ايران است. در سال ١٩٨٣ از ايران به فرانسه رفت و در پاریس ساکن شد. در سال ١٩٨٥ به همراه چند تنى از كنشگران طيف چپ، نشريه‌‌ى سياسى- تئوريك “آغازی نو” را بنيان گذاشت و حدود 9 سال جزو هیئت تحریریه آن نشريه بود. بعد از توقف فعالیت “آغازی نو”، در شكل دادن به نقطه كه نشريه‌اى سیاسی، اجتماعى و فرهنگى بود نقش مؤثرى داشت. او كتاب‌هاى گوناگونى را ويراسته و به چاپ رسانده است؛ از جمله: “گذر از برزخ- يادمانده‌هاى يك توده‌اى در تبعيد (١٩٩٤)؛” در تبعيد”- 23 داستان کوتاه ایرانی (١٩٩٦)؛” هنوز قصه بر ياد است- يادمانده‌هاى زندان حسن درويش ( ١٩٩8) از تهران تا استالين آباد”- خاطرات محمد تربتى (٢٠٠٠)؛ “نقشى از يك دوست، نقشى از يك دوستى”، نوشته‌ى حامد شهيديان ( ٢٠٠٨) و… كتاب زندان كه پژوهشى همه جانبه درباره‌ى زندان‌هاى جمهورى اسلامى ايران است از ديگر كارهاى اوست كه در دو جلد انتشار يافته (١٩٩٨ و ٢٠٠١). “گریز ناگزیر” را كه سى روايت گريز از جمهورى اسلامى است با همکاری میهن روستا، مهناز متین و سیروس جاويدى، در سال ٢٠٠٨ منتشر کرد. پس از آن، به همراه بنفشه مسعودی کتاب “پیک سعادت نسوان” را منتشر کرد (2011) که به نشریه‌ای با همین نام اختصاص دارد که در سال 1306 توسط زنان چپ‌گرا منتشر می‌شد. سپس، همراه با مهناز متين پنج سالى را صرف کتاب دو جلدی “خیزش زنان ایران در اسفند 57″ نمود. در اين ميان مقاله‌هاى مختلفى در زمينه‌ى تاريخ معاصر ايران نيز به رشته نگارش درآورده و به انتشار رسانده است.

ناصرمهاجربه همراه تورج اتابکی، پژوهشگر مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی در پژوهشکده بین‌المللی تاریخ اجتماعی در آمستردام، کتابی در دو دفتر به نام «راهی دیگر، روایت هایی در بود و باش چریک های فدایی خلق ایران» فراهم کرده و انتشار داده‌اند تا آنطور که در پیشگفتار کتاب نوشته اند نیاز به پژوهشی جامع، همه سویه و سنجش گرایانه درباره ی سازمان چریک های فدایی خلق را، پاسخ گویند.




تلفن های رادیو پویا

تلفن رایگان از آمریکا و کانادا:

866-938-2788

تلفن بین المللی:

001-925-322-5499

-
اخبار دویچه وله
-
پیوندها

کمک مالی

رادیو پویا سازمانی غیر انتفاعی است و هزینه هایش توسط گردانندگانش و کمک مالی شنوندگانش تامین میگردد. این سازمان در آمریکا به ثبت رسیده است و کمک مالی شما از معافیت مالیاتی در آمریکا برخوردار است.

حمایت از برنامه شهر نوش پارسی پور

دانلود اپلیکیشن موبایل