رادیو پویا

-
تازه های رادیو
-
راهنمای رادیو
-
بایگانی رادیو

بایگانی رادیو پویا

-
برنامه همراهان
-
معرفی همراهان

آزادی از دیدگاه کمونیستی ، برنامه آغازین

خرسندیم به اطلاع برسانیم از این پس برنامه تازه رادیو پویا تحت عنوان آزادی از دیدگاه کمونیستی تقدیم شما خواهد شد.

این برنامه را دکتر کامبیز سخائی تهیه و اجرا می کند.

در این سلسله گفتارها دکتر سخائی آزادی را از دیدگاه کمونیستس بررسی می کند و مارا با دیدگاهش در زمینه زوایای  گوناگون آزادی و کمونیسم آشنا می سازد و به ما آموزش خواهد داد تا با ابعاد فردی اجتماعی وسیاسی این مقوله آشنا بشویم.

کامبیز سخایی (زاده ۲۸ مه ۱۹۵۴) روان‌شناس، جامعه‌شناس،ایران‌شناس و نظریه‌پرداز مارکسیست ایرانی-آمریکایی است.

در دوران دانشجوئی، درسهای بسیاری از جنبشهای اجتماعی ایتالیاآموخت. جنبش هائی که از سالهای شصت شروع شده بودند و تا دهه ۱۹۷۰ نیز ادامه داشتند.  اشغال دانشگاه ها، چالش اساتید و کوشش جوانان آن دوران برای دستیابی به سبک های زندگی جدید، اورا نیز مانند بیشترهم نسلانش بارادیکالیسم چپ نو آشنا کرد. چپی که نه فقط کلیسا بلکه جامعه مصرفی و قدرت سنتی خانواده  و حتی  حزب کمونیست را هم به چالش میکشید.

پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، بدلیل لو رفتن گروه سیاسی ای که در آن فعال بودمجبور به مهاجرت به ایتالیاشد. وی در دانشگاه رم به تحصیل در رشته جامعه شناسی پرداخت و مدرک دکترای خود را در رشته جامعه شناسی دریافت کرد و پایان نامه دکتری خود را درباره تئوریهای حقوقی متفکرین شوروی در سالهای بیست  نوشت

در جریان انقلاب ایران سخایی برای شرکت در انقلاب به ایران بازگشت. اما چرخش غم انگیز وقایع منجر به سرکوب و ترور اسلامی و استقرار خونین جمهوری اسلامی در ایران شد. با اسقرار دیکتاتوری و حکومت دینی جمهوری اسلامی در ایران، دیگر امکان ماندن کامبیز سخایی در ایران وجود نداشت و مانند بسیاری از روشنفکران هم نسل خود او نیز بار دیگر مجبور به مهاجرت گردید.  در ایالات متحده به تحصیل در رشته مطالعات خاورمیانه در دانشگاه کلمبیای نیویورک پرداخت و دکترای خود را در ایران شناسی دریافت کرد. پایان نامه دکتری وی در قالب کتابی با عنوان  Communicative Reason & Medieval Iranian Thought منتشر شده است.




تلفن های رادیو پویا

تلفن رایگان از آمریکا و کانادا:

866-938-2788

تلفن بین المللی:

001-925-322-5499

-
اخبار دویچه وله
-
پیوندها

کمک مالی

رادیو پویا سازمانی غیر انتفاعی است و هزینه هایش توسط گردانندگانش و کمک مالی شنوندگانش تامین میگردد. این سازمان در آمریکا به ثبت رسیده است و کمک مالی شما از معافیت مالیاتی در آمریکا برخوردار است.

حمایت از برنامه شهر نوش پارسی پور

دانلود اپلیکیشن موبایل