رادیو پویا

-
تازه های رادیو
-
راهنمای رادیو
-
بایگانی رادیو

بایگانی رادیو پویا

-
برنامه همراهان
-
معرفی همراهان

آنروی سکه: گفتگو با ریحانه ظهیری

گفتگو با ریحانه ظهیری

ريحانه ظهيرى متولد بهمن ماه ١٣٦٧در تهران  است اما ساكن دبي  میباشد او فارغ التحصيل رشته علوم اجتماعى است.و در زمینه های مختلف فرهنگ و هنر فعالیت داشته و دارد

اوالفباى فيلمنامه و داستان نویسی را زير نظر هادى مقدم دوست فرا گرفت. سال ها بعد، از تجربيات ژيلا تقي زاده براي بازنويسي داستان هايش استفاده كرد و به گفته خودش توانسته اين روزها با شركت در كلاس داستان نويسي پيشرفته خانم شهرنوش پارسى پور با بعد ديگرى از دنياى داستان نويسى آشنا شود.

ريحانه در دسامبر ٢٠١٣ به مدت يك سال به عنوان عضو هيئت تحريريه نشريه الكترونيكى چوك و سپس در نوامبر ٢٠١٤ تا ژوئن ٢٠١٥ به عنوان دبير بخش سينما و تئاتر نشريه الكترونيكى چوك فعاليت كرده است. سپس براى مدتى از چوك به دلايل شخصى جدا مى شود منتها دوباره در سپتامبر ٢٠١٦ به چوك مى پيوندد، اما اين بار به عنوان دبير بخش ترجمه و ماهانه داستان هايى را براى كودكان در اين نشريه ترجمه مى كند.

ريحانه در سال هايى كه به عنوان هيئت تحريريه سينماى نشريه چوك مشغول به فعاليت بود با سينماگران ايرانى مهاجر و داخل ايران به مصاحبه پرداخت كه محوريت اكثر مصاحبه هايش دغدغه هميشگي آش سانسور بوده است.

اين تك مصاحبه ها در نشريات گوناگونی از جمله نشريه الكترونيكى چوك، روزنامه شهروند (آمريكاى شمالى)، نشريه هفته كانادا و سايت مجله سینما-چشم منتشر شده است.

ريحانه داستان هاى كوتاهى را هم در نشرياتي همچون جنگ زمان به سردبيري زنده ياد منصور كوشان، عقربه، نشريه شهرگان و روزنامه شهروند به چاپ رسانیده است.

او بين سال هاى ٢٠١٥ – ٢٠١٤ با نوشته هاى خود در كمپين هاى مختلف به حمايت از زنان و كودكان آسيب ديده در خشونت هاى خانگى، جلوگيرى از ختنه زنان، روزگار كودكان افغان در ايران و حق حيات در ايران پرداخته است.

از او دو کتاب توسط نشر اچ اند اس مديا منتشر شده است. “مادر عروسك هاى پارچه اى” كه مجموعه داستان كوتاه مينيمال است و مجموعه مصاحبه “از تهران تا ناكجا” كه با نويسندگان مهاجر انجام شده است.

ریحانه برای مدتی مسئولیت تهیه و تدوین برنامه جغد سحر را در رادیو پویا بعهده داشت که این برنامه یکی از پرشنونده ترین برنامه های رادیو پویا بود.

آخرین کار ریحانه مستند کوتاه پلاک 13 است که او تهیه کننده،کارگردان و پژوهشگر این فیلم است  واین بهانه ای برای گفتگوی ما با ریحانه است




تلفن های رادیو پویا

تلفن رایگان از آمریکا و کانادا:

866-938-2788

تلفن بین المللی:

001-925-322-5499

-
اخبار دویچه وله
-
پیوندها

کمک مالی

رادیو پویا سازمانی غیر انتفاعی است و هزینه هایش توسط گردانندگانش و کمک مالی شنوندگانش تامین میگردد. این سازمان در آمریکا به ثبت رسیده است و کمک مالی شما از معافیت مالیاتی در آمریکا برخوردار است.

حمایت از برنامه شهر نوش پارسی پور

دانلود اپلیکیشن موبایل