رادیو پویا

-
تازه های رادیو
-
راهنمای رادیو
-
بایگانی رادیو

بایگانی رادیو پویا

-
برنامه همراهان
-
معرفی همراهان

زنان نیمه برابر :گفتگو با دکتر شهلا عبقری

این هفته جمیله داودی به سراغ دکتر شهلا عبقری استاد دانشگاه و متخصص در میکرب و ویروس شناسی  رفته و پیرامون ویروس کرونا با وی گفتگو کرده است.

شهلا عبقری متولد یکی از شهرهای کناره دریای خزر است. او برای تحصیلات دبیرستان به همراه خانواده‌اش به تهران آمد و پس از اتمام دبیرستان وارد دانشگاه شد. در سال ١٩٧۴ پس از اخذ لیسانس علوم اجتماعی و بیولوژی از دانشگاه تهران و دانشسرای عالی برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد. در سال ۱۹۷۷ فوق لیسانس گرفت و در سال ١٩٨۵ توانست مدرک دکترا در میکرب‌‌شناسی و ویروس‌‎شناسی را دریافت کند. در همان سال طرح تحقیقی‌اش در ویروس‌شناسی از طرف سازمان بهداشت آمریکا برنده جایزه‌ای شد و از این طریق توانست وارد دوره فوق دکترا شود. در سال ١٩٨٧ پس از اخذ فوق دکترا در ویروس‌شناسی به عنوان محقق و استاد میکرب‌شناسی و ویروس‌شناسی در یکی از دانشگاه‌های ایالت جورجیا مشغول به کار شد و تا به امروز در دانشگاه تدریس می‌کند. او همچنین مقالات علمی بسیاری را در مجلات علمی به چاپ رسانده است. علاوه بر فعالیت‌های علمی او همیشه به عنوان یک کوشنده فرهنگی، اجتماعی – سیاسی و زنان فعالیت کرده و مقالاتی در مورد حقوق زنان و اوضاع سیاسی ایران منتشر کرده است.

او یکی از بنیانگذاران بنیاد اسماعیل خویی در آتلانتا است؛ با شبکه همبستگی با مبارزات زنان در ایران، شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران همکاری مستمر دارد و از همکاران بنیاد نجات پاسارگاد و صدای میراث فرهنگی جهانی است

دکتر شهلا عبقری دبیر اول حزب آزادی و رفاه ایرانیان”آرا” می باشد




تلفن های رادیو پویا

تلفن رایگان از آمریکا و کانادا:

866-938-2788

تلفن بین المللی:

001-925-322-5499

-
اخبار دویچه وله
-
پیوندها

کمک مالی

رادیو پویا سازمانی غیر انتفاعی است و هزینه هایش توسط گردانندگانش و کمک مالی شنوندگانش تامین میگردد. این سازمان در آمریکا به ثبت رسیده است و کمک مالی شما از معافیت مالیاتی در آمریکا برخوردار است.

حمایت از برنامه شهر نوش پارسی پور

دانلود اپلیکیشن موبایل