رادیو پویا

-
تازه های رادیو
-
راهنمای رادیو
-
بایگانی رادیو

بایگانی رادیو پویا

-
برنامه همراهان
-
معرفی همراهان

طنین تنهائی: گفتگو با دکتر سیمین صبری

 

 

این هفته هنگامه عباسی به سراغ یکی از زنان مبارز وپرتوان رفته است اواینبار پای صحبت  دکتر سیمین صبری نشسته است.

سیمین صبری متولد ۱۳۴۳ شمسی (1964 میلادی) در تبریز است. دوران دبستان تا تحصیلات متوسطه را در جلفای ارس و علمدار گرگر به پایان رساند. بعد از انقلاب با اندیشه‌های انقلابی که در تاریخ آذربایجان و از همین طریق در تاریخ ایران جایگاه ویژه دارد، از طریق گروه‌های مختلف فعال در دبیرستان آشنا شد. بعد از اتمام تحصیلات متوسطه در کشور برای ورود و ادامه تحصیل به تحصیل عالی در رشته پزشکی دانشگاه ملی ( بهشتی) که قبولی یافته بود، به علت سابقه دستگیری از جلسه امتحان نهایی در سال ۱۳۶۲ شمسی، یعنی آخرین سال دبیرستان، با دیوار انقلاب فرهنگی و موازین اسلامی و “صلاحیت‌های عمومی گزینش دانشجو” روبرو شد.

نهایتا بعد از اخراج از دانشگاه و به دنبال از دست دادن حق کار و تحصیل در سال ۱۳۶۷ شمسی مجبور به مهاجرت از کشور شد.

تحصیلات عالی در رشته روانپزشکی از دانشگاه اسلو را در کشور نروژ در سال ۲۰۱۱ به پایان رساند و امروز در همین رشته در نروژ مشغول به کار است.

او امروز سخنگوی “اتحاد دمکراتیک آذربایجان- بیرلیک” است که به نوبه خود عضو چندین ائتلاف گوناگون در اپوزیسیون علیه رژیم کنونی ایران می‌باشد.

او همچنین عضو فعال چند سازمان زنان در نروژ و عضو فعال سازمان عفو بین‌الملل در همین کشور می‌باشد.

از جمله فعالیت‌های سیاسی او در نروژ

در سال ۲۰۰۹ در نروژ بعد از انتخابات و تشکیل دولت جدید به همکاری و عضویت کمیته ۸ نفره در “دپارتمان دادگستری و پلیس” این کشور دعوت شد که سیاست پناهندیگی در نروژ را بازبینی کنند.

حاصل این همکاریِ گسترده کتاب راهنمایی است که با نام همین کمیته در همان تاریخ منتشر شده است و رکن اساسی سیاست پناهندگی در نروژ را تشکیل می‌دهد. این کتاب که “در اتاق انتظار کشور رفاه” نام دارد به شکل پی‌دی‌اف در اینترنت قابل دسترسی است.

وی از سال ۲۰۰۷ عضو حزب دمکرات سوسیالیست در نروژ است و در کمیسیون زنان این حزب فعالیت می‌کند. این حزب در انتخابات چند ماه قبل کشور به مقام سوم حزب عمده این کشور دست یافت.




تلفن های رادیو پویا

تلفن رایگان از آمریکا و کانادا:

866-938-2788

تلفن بین المللی:

001-925-322-5499

-
اخبار دویچه وله
-
پیوندها

کمک مالی

رادیو پویا سازمانی غیر انتفاعی است و هزینه هایش توسط گردانندگانش و کمک مالی شنوندگانش تامین میگردد. این سازمان در آمریکا به ثبت رسیده است و کمک مالی شما از معافیت مالیاتی در آمریکا برخوردار است.

حمایت از برنامه شهر نوش پارسی پور

دانلود اپلیکیشن موبایل