رادیو پویا

-
تازه های رادیو
-
راهنمای رادیو
-
بایگانی رادیو

بایگانی رادیو پویا

-
برنامه همراهان
-
معرفی همراهان

مدیریت بحران گامی فراتر از گذار از حکومت اسلامی

برای توصیف این حکومت باید واژه ای تازه اختراع کرد تا بتواند بیانگر عملکرد این نظام باشد

 این روزها در کشورمان ایران فاجعه ای بزرگ در شرف تکوین است  خفقان سیاسی ،فشار اقتصادی ، بی تدبیری مسئولان در شیوع بیماری کرونا شرایط ایران را به شرایطی بحرانی تبدیل کرده است و آنچه که مرا شگفت زده میکند عدم توجه اپوزیسیون خارج از کشور است که کماکان سرگرم جدل های داخلی و بحث های صدمن یک غاز هستند، همه صحبت از ضرورت اتحاد می کنند اما هیچکس گامی به جلو برنمیدارد.

خاطرم هست در سال نخست پس از انقلاب آن زمانها که منهم جوانی پرشور بودم با گروهی از جوانان دیگر در پارکی واقع در سید خندان جمع میشدیم و بحث داغ سیاسی در میگرفت

در جمع ما از گروه های مختلف سیاسی حضور داشتند که اکثرا گرایش های چپ داشتنند ولی در آنزمان در میان ما بودند کسانی که خمینی را مظهر مبارزه با امپریالیست میدانستند! بچه ها برای هم اسم می گذاشتند ،اکبر فالانژ ، ناصر بورژوا ، کامی لومپن ،سعید کمونیست ،رضا انترناسیونال و ده ها نام و لقب دیگر که گاه بیشتر برای تمسخر بود، جلسات سیاسی ما معمولا به دعوا و جدل کشیده میشد تا جائی که برخی از ما چشم دیدن دیگری را نداشت

روزها گذشت و جنگ خانمانسوز آغاز شد  هربار که صدام محله ای را نشانه میگرفت این جوانها بودند که برای امداد به محله های آسیب دیده می رفتند آنجا دیگر مطرح نبود که تو از چه تفکری پشتیبانی  می کنی . شرایط بحرانی بود ،همه در کنار هم به کمک می شتافتیم .همدلی و همفکری جوانان در شرایط بحران شگفت انگیز بود، ما این همدلی را در جای جای تاریخ کشورمان سراغ داریم که در شرایط بحران مردم میهنمان همصدا و هم پیمان اختلافات را کنار گذاشته اند و به داد یکدیگر رسیده اند

امروز 40 سال از آن روزها میگذرد و ما اینبار گرفتار  بحرانی  بزرگتر شده ایم ماشین کشتار نظام بدون توقف جوانهای کشورمان را سلاخی میکند و هیچ تفکری در مقابل این کشتار مصون نیست هنوز چند ماهی بیش نیست که نظام حرکت اعتراضی مردم برای گران شدن بنزین را با کشتاری سهمگین پاسخ داد حرکت مدنی گروه موسوم به 14 نفر که خواهان گذار از نظام بودند در گلو خفه شد و همه امضا کنندگان راهی زندان شدند، در میان آن جمع محمد نوری زاد به خاطر اعتصاب غذا حالش وخیم است. دخترانی که به حجاب اجباری اعتراض داشتند به سیاه چالهای مخوف رژیم انداخته شدند اعتراض های صنفی مانند کارگران نیشکر هفت تپه ،معلمین،پرستاران،مالباختگان همه و همه با سرکوب دهشتناک رژیم مواجه شدند و معترضین به زندانهای طولانی ،شلاق و جریمه های هنگفت نقدی محکوم گردیدند.

امروز ویروس کرونا و نفوذش در زندانهای سیاسی وحشت بزرگی را به وجود آورده، نازنین زاغری ،هنگامه شهیدی و امیر حسین مرادی به این ویروس مبتلا شده اند !!

همه میدانیم که از جمهوری اسلامی بعید نیست این ویروس کشنده را عمدا به داخل زندان ها فرستاده تا کشتار فجیع دیگری نظیر قتل عام سال 67 به وجود آورد و گناه آن را به گردن کرونا بیاندازد.

ناتوانی رژیم در کنترل این بیماری وحشتناک ،نایاب شدن ابتدائی ترین وسائل پیشگیری از بیماری و عدم صداقت مسولان هراس را همچون بختک به جان مردم انداخته است

طرح بازرسی خانه به خانه وزیر بهداشت بوی یک طرح امنیتی را میدهد  رژیم که بخاطر عدم مشارکت مردم در انتخابات خشمگین است به این بهانه میخواهد مجوزی پیدا بکند تا به خانه های مردم و حریم خصوصی آنها سرکشی نماید.

سفاکی و دد منشی رژیم نیاز به اختراع واژه ای جدیددارد وقتی این رژیم را دیکتاتور میخوانیم هیتلر و استالین و عیدی امین و فرانکو رو سفید بیرون می آیند!

وقتی از درنده خوئی این نظام صحبت می کنیم در حق حیوانات درنده ظلم کرده ایم   برای توصیف این حکومت باید واژه ای تازه اختراع کرد تا بتواند بیانگر عملکرد این نظام باشد.

برخی از جنایات رژیم در تاریخ بی سابقه است.در کجای تاریخ سراغ دارید که دختر 19 ساله ای را 9 ماه در تابوت نگاه دارند-1

2-کجا شنیده اید به دخترکان بیگناه قبل از اعدام تجاوز نمایند

کدام حکومتی بجز جمهوری اسلامی از خانواده داغدیده ای که فرزندشان اعدام شده برای تحویل جسد تقاضای پول تیر میکند-3

جنبش آبانماه نشان داد که گذار مسالمت آمیز از این رژیم محلی از اعراب ندارد و برای عبور از این نظام به کمک  سازمانهای بین المللی و حمایت جهانی نیاز است و متاسفانه باید هزینه ای گزاف پرداخت گردد.

در چنین شرایطی نیاز به مدیریت بحران وجود دارد، یک شورای ملی تشکیل شده از افراد مطرح برون مرز بدون در نظر گرفتن خط سیاسی باید گرد هم بیایند و طرحی نو دراندازند تا با جلب حمایت جهانیان بتوانند اتفاقات ایران را بعنوان جنایت علیه بشریت بگوش جهانیان برسانند و با حمایت همه دنیا ایران را از این مهلکه مرگبار نجات بدهند.

کشور ما در بحرانی دهشتناک قرار دارد در این شرایط تنها و تنها با اتحاد فراگیر و استفاده از تمام نیروها و منابع موجود میتواند در مقابل این فاجعه ایستاد امروز مطرح نیست که ما چپ هستیم یا راست جمهوری خواه هستیم یا سلطنت طلب امروز باید همه دست در دست هم به نجات میهنمان بیندیشیم

بخاطر دارم سال 2012 وقتی سودان در شرایطی وحشتناک به سر می برد تمام سازمانهای حقوق بشری دولت  سودان را محکوم کردند ولی فایده ای نداشت ولی  حضور جرج کلونی هنر پیشه سرشناس هالیود در جمع معترضین به سیاست های جنگ طلبانه دولت سودان توجه تمام محافل جهانی را حلب کرد و پس از چندی جنگ در سودان خاتمه یافت .

شرایط امروز ایران از شرایط آنروزهای سودان بدتر است .ما باید به راه کارهای جلب توجه جهانی به بیاندیشیم

خوشبختانه ایرانی ها در سرتاسر دنیا موقعیت های ممتاز اجتماعی و سیاسی دارند با یک نگاه گذرا می بینیم که بیش از 20 ایرانی در کشورهای مختلف نماینده پارلمان هستند! ما برندگان جایزه نوبل و اسکار و گرمی و پولیتزر را داریم ، ما روزنامه نگارانی چون ;کریستین امانپور ،جیسون رضائیان؛ رکسانا صابری و ده ها چهره بین المللی و صاحب نام دیگر داریم. صدها پزشک و استاد دانشگاه صاحب نام وجود دارند شاید من وامثال من با تفکرات هیچ یک از این چهره های سرشناس  همگون و همراه نباشیم ول چه باک؟ ما باید از تمام نیروهایمان استفاده بکنیم تا صدای مظلومیت یک ملت را به گوش جهانیان برسانیم امروز وقت تصفیه حساب های عقیدتی نیست باید ایران را نجات داد در فردای ایرانی آزاد می توان فضای آزاد سیاسی برای رشد تفکر سیاسی ایجاد کرد ،در فردای ایران میتوان احزاب آزاد را داشت تا هرکدام برای جلب مردم به باورشان تلاش بکنند .در فردای ایران آزاد می توان آزادی بیان را تامین کرد

امروز باید همه احزاب و گروه ها با هم همصدا بشوند، اختلافات را کنار بگذارند و به ایران بیاندیشند امروز باید تلاش کرد تا صدای  حق طلبی ایرانیان از هر کانال و شبکه ای به گوش جهانیان برسد

چهره های مطرح سیاسی باید بدور هم جمع شوند و طرح مدیریت بحران را بریزند برای اینکار امروز باید اقدام کرد اگر امروز کوتاهی بکنیم در حق ملت ستمدیده ایران کوتاهی کرده ایم اگر نتوانیم این مهم را جامه عمل بپوشانیم آنوقت ” نه از تاک، نشان خواهد ماند نه از تاک نشان”

1- https://www.radiofarda.com/a/b18-enferadi-prisoners-in-iran/24622835.html

2- https://iranglobal.info/node/34558

3- https://iranglobal.info/node/34558




تلفن های رادیو پویا

تلفن رایگان از آمریکا و کانادا:

866-938-2788

تلفن بین المللی:

001-925-322-5499

-
اخبار دویچه وله
-
پیوندها

کمک مالی

رادیو پویا سازمانی غیر انتفاعی است و هزینه هایش توسط گردانندگانش و کمک مالی شنوندگانش تامین میگردد. این سازمان در آمریکا به ثبت رسیده است و کمک مالی شما از معافیت مالیاتی در آمریکا برخوردار است.

حمایت از برنامه شهر نوش پارسی پور

دانلود اپلیکیشن موبایل