رادیو پویا

-
تازه های رادیو
-
راهنمای رادیو
-
بایگانی رادیو

بایگانی رادیو پویا

-
برنامه همراهان
-
معرفی همراهان

گفتمان : میهمانان برنامه دکتر مسعود نقره کار و عباس واحدیان شاهرودی “از ایران”

برنامه امروز گفتمان به بیانیه جنجالی موسوم به 14 نفر اختصاص دارد در این برنامه  عباس واحدیان نویسنده معترض و از امضا کنندگان بیانیه 14 نفر  از ایران و دکتر مسعود نقره کار پزشک ،پزوهشگر و نویسنده سرشناس و عضو کمیته حمایت از بیانیه 14 نفر میهمانان برنامه می باشند.

فایل صوتی:

 

فایل تصویری:

 

میهمانان:

عباس واحدیان شاهرودی»، یکی از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ فعال مدنی است که خواهان گذار کامل از جمهوری اسلامی شده اند.

واحدیان نویسنده و پژوهشگر است که اولین کتاب خود را در سال ۱۳۷۳ با نام «بازگشت چنگیزخان مغول» منتشر کرد. او پژوهش‌های دینی خود را در موضوع «خرافه پرستی و خرافه ستیزی»، با استناد به مبانی فقه شیعه و کتب علمای شیعه انجام داده و معتقد است: «دکان‌داران دین فروش همیشه از سادگی مردم سوء ‌استفاده کرده و از دین به عنوان استعمار و استحمار خلق استفاده می‌کنند ، مقاله بلند او با عنوان «آیا به حکم قرآن، ما شیعیان مسلمانیم؟» که در سال ۱۳۸۴ منتشر شد، بحث زیادی برانگیخت. پژوهشگر ساکن مشهد که درمقالات خود به نقد تشیع و مسلمانی شیعیان پرداخته بود، برای پژوهش‌هایش جدا از بررسی فقه شیعه  ‎ با علمای اهل سنت هم مباحثه کرده بود. با انتشار این پژوهش، او را بارها به نهادهای امنیتی احضار کردند؛ تا جایی که مجبور شد مدتی به طور غیرقانونی از کشور خارج شود و در شهر هرات افغانستان اقامت کند. از همان زمان تا امروز او حکم ممنوع الخروجی را در پرونده خود دارد.

واحدیان شاهرودی در سال ۱۳۸۴ اولین موسسه خصوصی داستان نویسی به نام «افق خاطرات ماندگار» را با هدف نوشتن زندگی‌نامه زنان و مردان موفق ایرانی در مشهد تاسیس کرد. او مدتی نیز به‌صورت پروژه‌ای، به‌عنوان نویسنده با صداوسیما همکاری داشت. اما به واسطه فعالیت‌های دین پژوهانه خود، در سال ۱۳۹۰ به اداره اطلاعات مشهد احضار و ابتدا با پیشنهاد همکاری مواجه ‌شد. ولی پس از سرباز زدن از قبول این پیشنهاد، با تهدید به صدور حکم طولانی مدت زندان توسط بازجو، متوجه ممنوع الخروجی خود شده بود واحدیان شاهرودی از شهریور۱۳۹۲، مدت یک‌سال را در زندان تایباد زندانی بود.

اودر مهرماه ۱۳۹۷، هنگام گسترش اعتصابات کامیون‌داران و معلمان، به اتهام «سازمان‌دهی اعتراضات» بازداشت شد و ۸۲ روز را در بازداشت بود. از این مدت، ۶۱ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد و باقی آن را در بند شش زندان «وکیل‎آباد» گذراند. او هم اکنون با قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد است.

دکتر مسعود نقره کار (پزشک) متولد ۱۳۳۲ تهران است. او از سال ۱۳۴۷ کوشش های نوشتاری خود را شروع کرد و با چاپ مقالات ادبی، اجتماعی و نیز سیاسی در ایران و نیز خارج از ایران به عنوان نویسنده ای پرکار و جدی به کار پرداخته است.

مسعود نقره کار، پزشک، نویسنده و پژوهشگر، تا کنون ۲۷ کتاب در چهار عرصه منتشر کرده است:

۱- تاریخ جنبش روشنفکری و کانون نویسندگان ایران ( ۶ کتاب)، برای نمونه: مجموعه ی ۵ جلدی ”بخشی از تاریخ جنبش روشنفکری ایران، بررسی تاریخی – تحلیلی کانون نویسندگان ایران ”

۲- دگراندیشی و کشتار دگراندیشان در ایران ( ۵ کتاب)، برای نمونه: کتاب مقدمه ای بر کشتار دگراندیشان در ایران

۳- پزشکی و روانشناسی ( ۸ کتاب)، برای نمونه: ”مقدمه ای بر روانشناسی علمی – پاولوف گرایی”، کتاب ”تراژی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ایران”

۴- ادبیات داستانی (10 کتاب)، برای نمونه: رمان “بچه های اعماق”، مجموعه ی داستان کوتاه ”نوعی از زندگی”، و رمان ”مسیح گورستان طلایی” به زبان انگلیسی ودوکتاب تازه منشر شده هذیان های مقدس ورویاهای آبی  را میتوان نام برد.

کتاب جنجالی دکتر نقره کار زنگی های گود قدرت است که به نقش سیاسی و اجتماعی جاهل ها و لات ها در تاریخ معاصر ایران پرداخته است این کتاب به سرعت به چاپ دوم رسید




تلفن های رادیو پویا

تلفن رایگان از آمریکا و کانادا:

866-938-2788

تلفن بین المللی:

001-925-322-5499

-
اخبار دویچه وله
-
پیوندها

کمک مالی

رادیو پویا سازمانی غیر انتفاعی است و هزینه هایش توسط گردانندگانش و کمک مالی شنوندگانش تامین میگردد. این سازمان در آمریکا به ثبت رسیده است و کمک مالی شما از معافیت مالیاتی در آمریکا برخوردار است.

حمایت از برنامه شهر نوش پارسی پور

دانلود اپلیکیشن موبایل