رادیو پویا

-
تازه های رادیو
-
راهنمای رادیو
-
بایگانی رادیو

بایگانی رادیو پویا

-
برنامه همراهان
-
معرفی همراهان

گفتگو با الهه امانی

دیوان عالی آمریکا حکم ۵۰ ساله “رو در برابر وید” (Roe versus Wade) قانونی بودن سقط جنین در این کشور را لغو کرد. به این ترتیب حق سقط‌ جنین در آمریکا متحول خواهد شد و از این پس ایالت‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند آیا سقط جنین را ممنوع کنند یا نه.

به این ترتیب کشوری که در زمینه حقوق زنان و حق مالکیت آنها بر بدنشان در زمینه بارداری یکی از پیشروترین کشورهای جهان محسوب می‌شد، این روند ۵۰ ساله را در یک روز لغو کرد!

گفتگوی امروز جمیله داودی با الهه امانی پیرامون این رخداد زن ستیزانه است

 الهه امانی، از کنش‌گران کمیسیون امور زنان سازمان ملل است و فعالیت های سازمان ملل را در بخش زنان و جنبش جهانی زنان از سال ١٩٨٥ از نزدیک دنبال میکند  و در گردهمایی‌های جهانی این سازمان در  پکن  و جلسات سالیانه این نهاد در نیو یورک هر ساله  شرکت کرده است.  ایشان، مدیرپروژه های بین‌المللی «شبکه بین فرهنگی زنان» که سازمانی جهانی  و مقر ان در سان فرانسیسکو است، می‌باشد.  مقالات زیادی از الهه امانی به دو زبان فارسی و انگلیسی درمورد حقوق بشرومسایل زنان منتشر شده است.

 




تلفن های رادیو پویا

تلفن رایگان از آمریکا و کانادا:

866-938-2788

تلفن بین المللی:

001-925-322-5499

-
اخبار دویچه وله
-
پیوندها

کمک مالی

رادیو پویا سازمانی غیر انتفاعی است و هزینه هایش توسط گردانندگانش و کمک مالی شنوندگانش تامین میگردد. این سازمان در آمریکا به ثبت رسیده است و کمک مالی شما از معافیت مالیاتی در آمریکا برخوردار است.

حمایت از برنامه شهر نوش پارسی پور

دانلود اپلیکیشن موبایل