رادیو پویا

-
تازه های رادیو
-
راهنمای رادیو
-
بایگانی رادیو

بایگانی رادیو پویا

-
برنامه همراهان
-
معرفی همراهان

زنان نیمه برابر گفتگو با دکتر شکوفه سخی

قسمت اول
قسمت دوم

شکوفه سخی در سال ۱۳۶۱ هنگامی که ۱۸ ساله بود بخاطر هواداری از یک گروه سیاسی بازداشت شد و تا سال ۱۳۶۹ در زندان بود. او نزدیک به دو سال از هشت سال زندان خود را در سلول انفرادی گذراند. اما شکوفه تجربه‌ای تلخ‌تر و فرا‌تر از سلول انفرادی دارد: تابوت‌ها.

او در این باره می‌گوید: «حاج داوود ابتکار به خرج می‌دهد. تخته‌های چوبی را برمی دارد و روی زمین تعبیه می‌کند و در یک اتاق بزرگ در کنار دیوار یک محفظه درست می‌کند. که یک ضلعش دیوار است، دو تا ضلع دیگرش تخته‌های چوبی است در ابعاد بین ۹۰ سانتی متر تا دو متر است و ضلع چهارم که پشت زندانی است باز است و رو به فضای درونی اتاق است. هیچ تختی هم وجود ندارد”

شکوفه به جرات یکی از مقاوم ترین زنان زندانی سیاسی است او 9 ماه از دوران زندانش را در تابوت گذراند ولی درهم نشکست و حاضر به توبه و اعتراف تلویزیونی و نوشتن ندامت نامه نشد چنین مقاومتی در تاریخ زندانیان سیاسی کمتر دیده شده است.

شکوفه پس از رهائی از زندان به کانادا مهاجرت کرد ؛ آنجا تحصیلاتش را تا مدرک دکترا از دانشگاه یورک ادامه داد و امروز او پژواک صدای زندانیان سیاسی ایران است.

گفتگوی جمیله داودی با شکوفه سخی در دو قسمت تنظیم شده که هردو قسمت را اینجا بشنوید




تلفن های رادیو پویا

تلفن رایگان از آمریکا و کانادا:

866-938-2788

تلفن بین المللی:

001-925-322-5499

-
اخبار دویچه وله
-
پیوندها

کمک مالی

رادیو پویا سازمانی غیر انتفاعی است و هزینه هایش توسط گردانندگانش و کمک مالی شنوندگانش تامین میگردد. این سازمان در آمریکا به ثبت رسیده است و کمک مالی شما از معافیت مالیاتی در آمریکا برخوردار است.

حمایت از برنامه شهر نوش پارسی پور

دانلود اپلیکیشن موبایل