رادیو پویا

-
تازه های رادیو
-
راهنمای رادیو
-
بایگانی رادیو

بایگانی رادیو پویا

-
برنامه همراهان
-
معرفی همراهان

گفتگو با شهلا شفیق پیرامون محکومیت حمید نوری و جنبش حجاب بی حجاب در ایران

در این برنامه جمیله داودی به سراغ شهلا شفیق رفته است تا پیرامون محکومیت حمید نوری به عنوان دست آوردی بزرگ برای داد خواهان کشتارهای جمهوری اسلامی و همچنین کمپین حجاب بی حجاب

در ایران با وی گفتگو کند

شهلاشفيق،  نويسنده، پژوهشگر و مدافع فعال حقوق انسانی و آزادی زنان، در سال 1982 ناگزير به ترک ايران شده و از آن پس در فرانسه زندگی می کند.  او تحصيلاتش را در رشته جامعه شناسی به پايان رسانده و به موازات نويسندگی ، به کار پژوهشی و آموزشی  درزمينه روابط بين فرهنگی اشتغال دارد. آثار منتشر شده شهلا شفيق به زبان‌فارسی و فرانسه، قصه و رمان وجستارهای پژوهشی را در بر می گيرد.
در سال  2010،  تز دکترای شهلا شفيق در رشته جامعه شناسی  جايزه معتبر لوموند در پژوهش های آکادميک رادريافت کرد. جستاری منتج از اين تز در سال 2011 به زبان فرانسه به چاپ رسيد .برگردان اين جستار به زبان فارسی در سال 2013 ، تحت عنوان ” اسلام سياسی، جنسيت و جنس گونگی، درپرتو تجربه ايران ” توسط نشر خاوران چاپ شد . بزودی نشر فروغ  چاپ دوم اين کتاب را منتشر خواهد کرد.
در سال 2017 ، شهلا شفيق، به پاس تلاش های اجتماعی وفرهنگی پيگيرش، به دريافت نشان شواليه لژيون دونور نائل گشت. او در همين سال به عنوان زن برگزيده بنياد پژوهش های زنان ايران برگزيده شد.
در سال 2018 اتحاد خرد ورزان در فرانسه ، برای قدر دانی از مشارکت شهلا شفيق در  توسعه فکر انتقادی وخلاق  جايزه سالانه اش را به او اختصاص داد.
آخرين اثار منتشر شده شهلا شفيق ازاين قرارند:
در ژانويه 2019، جستاری تحت عنوان ” Lerendez -vous iranien de Simone de Beauvoir ”
( ملاقات ايرانی سيمون دوبووار)
به زبان فارسی:  رمان ” از آينه بپرس” ؛ سال 2017.چاپ نشر باران.
و در نوامبر 2020، ” کلمات باقی و باقی کلمات ، با رضا دانشور، آن سوی بيم و اميد “.  چاپ نشر بارا

به این گفتگوی شنیدنی گوش کنید




تلفن های رادیو پویا

تلفن رایگان از آمریکا و کانادا:

866-938-2788

تلفن بین المللی:

001-925-322-5499

-
اخبار دویچه وله
-
پیوندها

کمک مالی

رادیو پویا سازمانی غیر انتفاعی است و هزینه هایش توسط گردانندگانش و کمک مالی شنوندگانش تامین میگردد. این سازمان در آمریکا به ثبت رسیده است و کمک مالی شما از معافیت مالیاتی در آمریکا برخوردار است.

حمایت از برنامه شهر نوش پارسی پور

دانلود اپلیکیشن موبایل